Reklama zewnętrzna swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim dwóm cechom: wysokiej częstotliwości kontaktów z przekazem, wynikającej z umieszczenia w przestrzeni ogólnodostępnej wielu nośników jak też prostego przedstawienia produktu, bazującego na nośnych symbolach i chwytliwych hasłach.
Dlatego też nośniki outdoorowe stanowią jeden z najważniejszych, najstarszych jak też najbardziej popularnych środków reklamy.

Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli idzie o billboardy Łódź ich wziętość wypływa z tego, iż umieszczone są w ważnych ciągach komunikacyjnych dużych miejscowości, zarówno mierzonych do pieszych, jak również tych samochodowych. W większości wypadków wybieranymi do tego miejscami są centra dużych miejscowości, okolice punktów dystrybucji, wnętrza często uczęszczanych budynków typu galerie handlowe, metro, a również ulice o dużym natężeniu ruchu a także autostrady. Wyróżniają się większą powierzchnią (zwłaszcza reklamy wielkoformatowe) nad tradycyjnymi nośnikami reklamowymi.

Źródło: flickr.com
Reklamy wielkoformatowe, billboardy Łódź a także reklama agencja reklamowa kraków pneumatyczna są doskonałe do uskutecznienia produktowej ogólnopolskiej kampanii czy też jedynie lokalnej. Właśnie owa różnorodność zastosowań, uniwersalność powoduje, że sięgają po nie zarówno w wyższym stopniu, jak także mniej znane marki. Ponadplanowym pozytywem, przyciągającym reklamodawców jest wręcz niepoliczalny odbiór tego wariantu reklamy, w formie wielokrotnego kontaktu naocznego w przeciągu miesiąca ekspozycji. reklama zewnętrzna w przeciwieństwie do telewizji przenosi samo sedno reklamy. Tego wariantu reklama pomału się digitalizuje, zaś pojawiające się coraz to nagminniej ekrany zastępują tablice.
Na outdoor w naszym kraju przeważnie stawia sektor finansowy, telekomunikacyjny i producenci napitków a także alkoholi.